רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:

גבינת שקדים אפויה

רכה, נימוחה ופיקנטית. והרבה יותר מאוזנת מגבינות אמיתיות, גם כי היא מתובלת וגם כי שוהה בתנור לפחות 40 דק', מה שמכניס לה קצת אגני - חום. והכי חשוב - טעימה להפליא
גבינת שקדים אפויה
  חומרים:       הכנה:  
 

כוס שקדים מושרים (הכי טוב לילה. אפשר גם 4-5 שעות. כדאי לקלף אך לא חובה) או כוס קמח שקדים (קונים בחנויות טבע או בחנויות למוצרי אפייה ואז אין צורך בהשרייה)

 

חצי כוס קאשיו מושרה (כאן מספיקים 3-5 שעות ואפשר גם לילה)

 

1-2 שיני שום (לא כדאי לוותר, גם אם אתם בדרך כלל לא אוהבים שום. זה נותן לגבינה ארומה מיוחדת)

 

כפית מלח (זה לא הרבה. זה גם תורם לטעם הגבינתי)

 

רבע כוס מיץ לימון טרי 

 

רבע כוס מיים חמימים

 

4 כפות שמן זית

 

תיבולים אפשריים: ממליצה בפעם הראשונה לא להוסיף כלום. הגבינה יוצאת טעימה מאוד בדיוק כך. אחרי הפעם הראשונה אפשר להוסיף ככפית-שתיים מהתוספות הבאות:

 

זרעי קימל, זרעי כוסברה, קצח, זעתר טרי או מיובש, טימין, זיתי קלמטה, שמיר, אורגנו

     

מכניסים את כל החומרים למעבד מזון - בלנדר או מג'ימיקס וטוחנים עד לקבלת קרם חלק ואחיד. כשנדמה לכם שזה הספיק, תנו עוד כמה דקות. זה תורם לנימוחות.

 

מארגנים בד חיתול לבן או מגבת כותנה. 

 

שופכים את הקרם שנוצר לתוך הבד וקושרים עם סרט או גומיה. מניחים את החבילה שנוצרה על מסננת ומתחת למסננת דואגים שתהיה צלחת או כל כלי שיכיל את הנוזלים. כדאי לשפוך את הקרם כשכל הקונסטרוקציה הזאת כבר מוכנה, כולל הגומייה, כך שתיווצר כיכר גבינה יפה.

 

מניחים לכל זה לשבת כך לילה. 

 

 

בבוקר מסירים בעדינות את הבד ומניחים את גוש הגבינה בתבנית אפייה, עם נייר אפייה או מעט שמן לשימון התבנית. כדאי לאפות את הגבינה בכלי ההגשה.

 

 

אופים כחצי שעה בחום בינוני (כ-180 מעלות) או עד שנוצר קראסט שחמחם וזהוב. 

 

מזליפים מעט שמן זית לקישוט.

 

 

 

הגבינה הזאת מתנהגת יפה מאוד בתוך כריכים. אפשר להכין איתה קישים פשטידות ומאפים או לפזר ממנה מעל אורז או תבשיל עדשים. קצת קשה להפסיק לאכול ממנה, זו האמת...

 

בעניין השקדים: הכנתי משקדים מושרים והכנתי מקמח שקדים - התוצאה ברמת הטעם די דומה. מבחינת איכות ובריאות - אין ספק שעדיף להשתמש בשקדים שלמים שמשרים וטוחנים לבד. קמח שקדים זה דבר נוח לשימוש ונחמד שיש בארון לעת מצוא, אך אין לי ספק שהשקדים הללו עברו די הרבה בדרך, מהלבנתם (לכו תדעו כיצד) ועד הטחינה המאסיבית שהם עוברים (שמחממת אותם יתר על המידה).

 

אני מעדיפה להשרות שקדים טבעיים לילה או כמה שעות שמתאפשר. אני באופן אישי בדרך כלל לא מקלפת. הגבינה תצא קצת פחות לבנה, זה הכל. אם יש לכם סבלנות לקלף - בוודאי שכדאי. זה תורם למרקם וגם לצבע.

 

בעניין זמן האפייה - מפעם לפעם שתכינו את הגבינה, תלמדו כמה זמן אתם אוהבים לאפות אותה. אפייה ממושכת יכולה קצת לייבש אותה (מה שמתאים יותר לטיפוסי קאפה)

 

מתאימה מאוד לטיפוסי ואטה

לטיפוסי פיטה - אפשר להוסיף שמיר או זרעי כוסברה ולהפחית בשום

לטיפוסי קאפה - במתינות וכדאי מאוד להוסיף תבלינים מחממים ולאפות קצת יותר, כדי לייבש

 

כדאי לזכור ש"גבינת" שקדים דומה באיכויותיה לגבינה רגילה - במובן הזה שהיא לחה וכבדה יחסית לעיכול. לכן למי שנזהר או ממעט באכילת גבינות, כדאי שייזהר גם מגבינות טבעוניות. יתרונה של הגבינה הזאת, ולכן אני אוהבת אותה, הוא העובדה שהיא אפויה, מה שהופך אותה ליותר ידידותית לעיכול.

 

 

 
share
עוד מתכונים: