רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:

גרנולה עם קאשיו, אננס מיובש וגרעיני חמניה

לא חייבים חלב בשביל גרנולה. טעים עם חלב שקדים/אורז/סויה או מיץ טבעי או שייק ירוק. לא כדאי לאכול עם יוגורט, בייחוד לא אם אתם מוסיפים לגרנולה שלכם גם פירות טריים
גרנולה עם קאשיו, אננס מיובש וגרעיני חמניה
 חומרים:   הכנה: 
 

חצי קילו שיבולת שועל גסה

חצי כוס או פחות סילאן או חצי כוס מייפל טבעי או חצי כוס רכז תפוחים טבעי (קחו בחשבון שיהיה לגרנולה טעם תפוחי)

רבע כוס שמן קוקוס/זית/שומשום מכבישה קרה. אני אוהבת את הקוקוס

 
תיבול אופציונלי: כפית קינמון, חצי כפית הל, רבע כפית אגוז מוסקט 

תוספות: רבע כוס צימוקים כהים, רבע כוס גרעיני חמניה ו/או דלעת, 5 עיגולי אננס מיובש (ללא תוספת סוכר) חתוכים לחתיכות, רבע כוס שקדים, רבע כוס שקדי מלך, שבבי קוקוס לא ממותקים,  קאשיו, גוג'י, משמשים מיובשים ועוד.

   

בקערה גדולה מערבבים היטב את השיבולת שועל, השמן וההמתקה שבחרתם


על מגש אפיה גדול מניחים נייר אפייה ועליו שופכים את התערובת. מפזרים על פני כל המגש בצורה שווה ומכניסים לתנור בחום בינוני לקלייה שתימשך כ-20 דקות או מעט פחות. מדי שש-שבע דקות פותחים את התנור ומערבבים. לא מומלץ לעזוב את המטבח כי הגרנולה נשרפת בקלות. כשהגרנולה מקבלת צבע זהבהב מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר.


כשהגרנולה הצטננה מערבבים יחד עם התוספות, מכניסים לצנצנת אטומה ושומרים במקום קריר.


לא מומלץ לקלות את האגוזים והזרעים, משום שהם מתחמצנים. אם בכל זאת בוחרים לקלות אותם, כדאי לקלות אותם בנפרד מהשיבולת שועל, לזמן קצר יותר. להניח גם להם להצטנן ורק אז לערבב עם השיבולת שועל.

 

* ניתן גם לוותר לחלוטין על ההמתקה ולהסתפק במתיקותם של הצימוקים או הפירות היבשים האחרים

מתאים לכל הדושות
ואטה - לא לנשנש כחטיף יבש

לא חייבים חלב בשביל גרנולה. אפשר להכין שייק ירוק טעים ולהוסיף גרנולה מלמעלה 

[caption id="attachment_486" align="alignright" width="365"]שייק עם גרנולה שייק עם גרנולה[/caption]



 

 
share
עוד מתכונים: