רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:

גרנולה מכוסמת מונבטת

כוסמת מצוינת לטיפוסי קאפה או לכאלה שרוצים לרדת במשקל.

כדי להנביט כוסמת יש להשתמש בכוסמת ירוקה. הכוסמת החומה עוברת קלייה ולכן לא ניתן להנביטה
גרנולה מכוסמת מונבטת
 חומרים:   הכנה: 
 

4 כוסות גרנולה מונבטת (הסבר בהמשך)

רבע כפית הל

2 כפיות קינמון

4 כפות שומשום מלא

כוס אגוזים קצוצים (קאשיו, אגוזי מלך, שבבי שקדים, גרעיני חמניה, דלעת)

חצי כוס צימוקים/אוכמניות/ דבלים חתוכות לקוביות או רצועות – או ערבוב של הכל

כוס אמרנט מוקפץ בסיר יבש ללא שמן (כמו פופקורן) - לא חובה

המתקה (אופציונלית): רבע כוס או פחות סילאן או מייפל. אם מכניסים לגרנולה מספיק פירות אין צורך בהמתקה נוספת. 

   

מערבבים את הכוסמת המונבטת עם הקינמון וההמתקה (את ההל מומלץ להוסיף אחרי הקלייה לשמירת הארומה)

 

מניחים על גבי נייר אפייה וקולים בתנור למשך רבע שעה על חום בינוני-נמוך. מערבבים מדי כמה דקות. מניחים להצטנן ומערבבים עם יתר חומרי הגרנולה ומאחסנים בצנצנת זכוכית.

למי שנרתע מטעם הכוסמת אפשר להוסיף גם שיבולת שועל ולקלות יחד עם הכוסמת.

איך מנביטים כוסמת?

משרים כוסמת ירוקה למשך כשעתיים. מסננים מהמים, מניחים על גבי מסננת ומכסים במגבת. בקיץ יידרש יום אחד עד להתחלת נביטה. אין צורך להנביט עד שייצא נבט ארוך.


מצוין לקאפה (בייחוד אם מוותרים על ההמתקה)
פיטה - להימנע או לערבב עם כמות גדולה של שיבולת שועל
ואטה - להימנע 
   
 


 

 

 
share
עוד מתכונים: