רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:

כוסמת ירוקה עם שמיר וזרעי כוסברה

לכוסמת יש הרבה יתרונות: היא חלבון מלא, אין בה גלוטן והיא מאוד משביעה, מזינה ולא משמינה. ואם מכינים אותה נכון היא מרגישה בפה כמו פתיתים טעימים
כוסמת
  חומרים:       הכנה:  
 

 

כוס כוסמת ירוקה (לא קלויה)

 

כפית זרעי כוסברה כתושים במכתש ועלי או טחונים

 

חופן שמיר שטוף וקצוץ

 

שמן זית

 

לימון טרי

 

מלח ופלפל

 

     

 

מבשלים את הכוסמת עם שתי כוסות מים ומעט מלח. מניחים בצד להצטנן

 

קוצצים את השמיר, מערבבים עם הכוסמת המבושלת המוכנה. מוסיפים שמן זית, לימון, זרעי כוסברה קצוצים/טחונים ומלח ופלפל.

 

מתאים גם כמנה קרה וגם חמה וטעים גם לכאלה שנרתעים מכוסמת! הולך מצוין עם יוגורט עזים.

 

כוסמת נחשבת לדגן מחמם ומייבש ולכן השילוב עם השמיר הקצוץ הוא מושלם ומאזן את החום שלה. רוסים בדרך כלל נוהגים לאכול אותה קלויה (מה שמוסיף לפעולת הייבוש).

 

בחנויות טבע בדרך כלל ניתן למצוא כוסמת ירוקה לא קלויה

 

 

 

מצוין לקאפה

לוואטה - פחות מתאים. אם כן - להוסיף אקסטרה שמן זית/יוגורט/טחינה

פיטה - מתאים יותר בחורף. בקיץ - להוסיף אקסטרה עלים ירוקים כדי לאזן את החום

 

 

 
share
עוד מתכונים: