רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:

פשטידת דוחן וזוקיני

הפשטידה הזאת היא דרך טובה לאכול דוחן, למי שמתקשה להתיידד עם הדגן הזה. דוחן מכיל הרבה פרוטאין (חלבון מלא!) וטוב להורדת משקל.
פשטידת דוחן
חומרים:הכנה:
כוס דוחן. רצוי להשרות לכמה שעות ולשטוף היטב מספר פעמים
5-6 זוקיני (או קישואים)
בצל בינוני
מעט שמן זית
גביע יוגורט עזים (לא חובה. נותן לפשטידה מרקם עשיר יותר)
2 ביצים
2 כפות קמח חומוס (או קמח מלא). אם מוסיפים לפשטידה יוגורט ייתכן ויהיה צורך ביותר קמח חומוס, כדי ליצור בלילה סמיכה ולא נזולית מדי
לתיבול: מלח סלעים, זרעי כוסברה, כמון, פלפל שחור טימין/רוזמרין/אורגנו
מעט קצח לקישוט  - לא חובה

מבשלים את הדוחן עם שתי כוסות מים ומעט מלח, כמו שמבשלים אורז. מניחים בצד.

מגרדים את הזוקיני בפומפייה גסה וסוחטים מהנוזלים

קוצצים בצל ומזהיבים קלות עם מעט שמן זית. מוסיפים את זרעי הכוסברה (כתושים במכתש ועלי או טחונים)

מוסיפים לבצל המוזהב את הקישואים/זוקיני וממשיכים בבישול לכ-10 דקות או פחות.

מערבבים את הדוחן עם הקישואים. מוסיפים שתי ביצים ואת היוגורט והקמח חומוס. אם התערובת מאוד דלילה – להוסיף עוד קצת קמח. מוסיפים את התבלינים ומתקנים אם צריך.


משמנים תבנית מלבנית (או מניחים נייר אפייה) ושופכים את התערובת.

 

מפזרים קצח מלמעלה


אופים בחום בינוני כשעה, עד שמזהיב. כדאי לתת לפשטידה קצת להתמצק לפני שפורסים אותה. טעימה מאוד גם יום-יומיים אחרי

 אפשר להמיר את הדוחן בקינואה או לערבב את שניהם. ואת הקישואים בכל ירק אחר שרוצים. אפשר להוסיף גם כוסברה קצוצה או פטרוזיליה או בזיליקום. בקיצור - כיד הדמיון הטובה.

 

לטבעונים - אפשר בקלות להשמיט את הביצים והיוגורט ולפצות עם יותר קמח חומוס

 

בגלל שדוחן הוא חלבון מלא, הפשטידה הזאת יכולה לשמש כארוחה בפני עצמה, עם סלט לצידה.


מצוין לקאפה. להוסיף אקסטרה תבלינים
ואטה   במתינות ולהוסיף אקסטרה שומניות או לאכול עם טחינה

פיטה - במתינות

share
עוד מתכונים: