רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:

קרפ כוסמת וקינואה

הקרפ האולטימטיבי. ממליצה בחום לנסות, גם למי שיש רתיעה מכוסמת. בעיני השילוב יחד עם קינואה יוצר את הטעם והמרקם המושלם. וגם איזון טוב בין חימום לקירור
קרפ כוסמת
  חומרים:       הכנה:  
 

כוס כוסמת ירוקה

 

כוס קינואה לבנה

 

חצי כפית-כפית מלח. לטעמכם

 

תיבולים אפשריים נוספים: אורגנו, זרעי כוסברה, חתיכת סלק קטנה אם רוצים צבע, פטרוזיליה/כוסברה/שמיר/בזיליקום

 

 

מספיק לבערך 10 קרפים דקים

     

משרים את הכוסמת והקינואה. מינימום 6-8 שעות. הכי טוב ללילה

 

למחרת שופכים את מי ההשריה, שוטפים במסננת וטוחנים עם כמות זהה של מיים. כדאי להתחיל בכוס וחצי ולעלות ל-2. עד שמתקבלת בלילה חלקה ודלילה.

 

אם יש לכם זמן ואתם רוצים לתת לבלילה קצת לתסוס (עד שיופיעו בועות) למשך יום נוסף - אפשר. ואפשר גם לטחון ומייד להכין את הקרפים.

 


 

להכנת הקרפים:

 

כדאי שתהיה לכם מחבת נון סטיק טובה.

 

מורחים מעט שמן (זרעי ענבים, קוקוס או זית) עם מברשת.

בעזרת מצקת יוצקים מהתערובת ומזיזים את המחבת כך שיווצר קרפ עגול ויפה. לאחר מספר דקות הופכים לצד השני.

 

הראשון תמיד יוצא פחות טוב. זה מין חוק טבע שכזה. הבאים בתור רק ילכו וישתפרו, ככל שהמחבת תהיה יותר חמה. אז לא כדאי להתייאש :) 

 

אפשר לשמור את הבלילה בקופסה במקרר כמה ימים ולהכין מתי שרוצים. לפעמים צריך להוסיף קצת מיים. ואפשר גם להכין מראש ולשמור במקרר ואז לחמם במחבת או בטוסטר אובן.

 

בעיני זו ארוחת ערב מושלמת. אפשר למלא בירקות אנטי פסטי או בירקות טריים, לאכול עם אבוקדו או טחינה, להכין חביתה דקה ולגלגל יחד, לצד מרק או כל רעיון אחר.

 

ואפשר גם להשאיר חלק מהבלילה לטובת כמה קרפים מתוקים. ואז מוסיפים קצת קקאו וקינמון, תמצית וניל וקצת מייפל או סילאן. אני מעדיפה לא להוסיף המתקה לבלילה, כי זה גורם לקרפים קצת להידבק ולהמתיק אחר כך, בצלחת.

 

מאחר וגם כוסמת וגם קינואה הם מייבשים, לוואטה או למי שסובל מיובש כדאי להמעיט בקרפים האלה או להוסיף דגן נוסף, כמו למשל גרעיני שיבולת שועל שלמים. 

 

 

לוואטה: פחות מתאים, בייחוד לא בסתיו או בחורף. ובכל מקרה, לאכול עם דברים שומניים כמו אבוקדו, טחינה, גהי. כדאי להוסיף סלק לבלילה.

לפיטה: מתאים מאוד. אפשר לשנות את היחס לכיוון של כוס וחצי קינואה (מקררת) וחצי כוס כוסמת (חמימה).

לקאפה: מושלם. אפשר להגדיל כמות הכוסמת.    

 

 

 

 

 

share
עוד מתכונים: