רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:

kolath meal

ארוחת בוקר של דגנים מושרים למשך לילה, שקרויה על שם הרופא הגרמני שהמציא אותה, ד"ר וורנר קולאת'. המתכון הזה הוא גרסה שלי, שמבוססת על המתכון המקורי.
מתאים כארוחת בוקר קיצית או בטיולים, כשאין איפה לבשל
kolath meal
 חומרים:   הכנה: 
 

3-4 כפות גרעיני שיבולת שועל שלמים או קוואקר עבה

1-2 כפות גרעיני כוסמין או בורגול מלא

חופן צימוקים/דבלים/מישמישים/גוג'י ברי

חופן שקדים/אגוזים/גרעיני דלעת/חמניה

כף קוקוס טחון

כפית פשתן שלם - אופציונלי אבל אם אתם סובלים מעצירות אז מומלץ אפילו להגדיל לכף. קחו בחשבון שזה יעניק למנה מרקם רירי!

חצי לימון

תפוח או פרי טרי אחר

קינמון/הל/ג'ינג'ר - אופציונלי

 

   

אם בחרתם בדגנים השלמים, ראשית צריך לטחון אותם. במתכון המקורי טוחנים ממש לקמח. אני אוהבת לטחון קלות, כך שהמקרם נותר גס ונותרות חתיכות שבורות. אם משתמשים בקוואקר ובבורגול כמובן שאין צורך לטחון.

 

מניחים את הדגנים בקערה, מוסיפים את כל יתר החומרים, מכסים במיים ומניחים מלמעלה צלחת או מכסה כלשהו ומניחים ללילה שלם.

 

בבוקר מערבבים את התערובת ומוסיפים מיץ לימון סחוט ופרי טרי ואוכלים. אפשר להוסיף גם מיץ תפוזים/אוכמניות או תפוזים. העיקר שיהיה חמצמץ. את התפוח כייף להכניס מגורד אבל אפשר גם חתוך לקוביות.

 

מאחר והדגנים לא מבושלים ייתכן והארוחה הזאת תהיה מעט קשה לעיכול לבעלי אגני חלש. אפשר לנסות להוסיף יותר מהתבלינים ולבדוק האם זה משתפר.

 

היתרון של ההשריה הארוכה הוא הניטרול של החומצה הפיטית, שמפריעה לספיגה של ברזל וסידן.

 

מתאים לשלוש הדושות

לוואטה - לא לוותר על התבלינים המחממים

לקאפה - כנ"ל. אפשר אפילו לפזר קמצוץ פלפל שחור

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גרסה עם קוואקר גס. עשוי להיות קל יותר לעיכול

 

 

 
share
עוד מתכונים: