רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:
סדנאות קרובות:

ארוחת בוקר קייצית בשלושה צבעים וסופ"ש יוגה ואיורוודה ב-22 במאי

 

לא יודעת מה אתכם, אבל לי זה קורה כל שנה באביב, ומחמיר ככל שמפלס החום עולה – מה לאכול לארוחת בוקר, שיהיה מזין, טעים, בריא, לא מחמם מדי, זריז ובעיקר משביע ויחזיק אותי נמרצת עד הצהריים. בחורף זה קל ופשוט ומרגיש הכי נכון – דייסה חמה ומהבילה (תשמרו את המתכון הזה של דייסת קוקו לשנה הבאה). אבל לא בקיץ, לפחות לא בשבילי. וחוצמזה, חילופי עונות זה זמן טוב לשחרר הרגלים ולהחליף את גרדרובת הארוחות הקבועה.


אז לחם (גם אם בריא) זו אופציה שקל להתמכר אליה אבל עדיף שלא. שייק ירוק לסוגיו לא מאוד משביע (לפחות אותי) ואני באופן אישי מעדיפה לשתות אותו בקיץ בהמשך היום, יותר לכיוון אחר הצהריים. השייק הירוק זוכה להרבה קיתונות מצד איורוודים, בתור משקה שמחליש את האגני (אש העיכול) ועשוי בקלות להגביר ואטה (בגלל העלים הירוקים שמקררים ומייבשים). אני בהחלט בעדו, למי שמתאים (טיפוסי פיטה וקאפה, מכורים לפחמימות ולמתוק ולכל אלה שסובלים מעודף חום), וכמובן עם תוספות הכרחיות שדואגות לאגני ולוואטה - כמו נתח נאה של ג'ינג'ר טרי, שמן קוקוס והימנעות מתוספת קרח.

הנה כמה אופציות לארוחת בוקר לימים של קיץ

נתחיל משייק-דייסה

נשמע קצת מוזר אבל בעיני זו אופציה טעימה, זריזה וקלה להכנה. ומשביעה, כי היא כוללת דגן ! הרעיון פשוט: מבשלים מבעוד מועד דגן. עם קוואקר זה יוצא הכי נמוח ומפנק. אבל גם קינואה זו אופציה טובה. ועקרונית – כל דגן אחר גם אפשרי. כאמור, אין צורך לבשל את הקינואה בבוקר. אפשר להכין, לשמור במקרר לכמה ימים ולהשתמש מדי בוקר. לא מאוד איורוודי, אבל הזמן בבוקר קצר והמלאכה גדולה.


מכניסים לבלנדר 3-5 כפות קינואה מבושלת או קוואקר מבושל, פרי טרי (אגס, תפוח, שזיפים, פירות יער), קצת חלב שקדים או מיים, מתבלים עם איזה טעם מעקצץ שייתן טוויסט לכל העניין (קינמון, ג'ינג'ר, רבע לימון על קליפתו, אגוז מוסקט), מבלנדרים ומוזגים לכוס. אפשר לקשט באגוזים או שקדים שעברו השריה. מה מקבלים? איכות של דייסה מבחינת השובע, בפורמט של שייק !

למיטיבי הלכת שיבחרו בשייק קינואה - חשוב לטפל היטב בקינואה, כדי להסיר את הטעם המעט מריר שלה (בגלל תכולת הסאפונינים).  כדאי להשרות אותה לכ-6 שעות או לילה ולבשל כמו שמבשלים פסטה, וכאשר הקינואה מוכנה, לשפוך את מי הבישול ולשטוף אותה במיים קרים.

הנה המתכון המלא לשייק קוואקר-אגס-ג'ינג'ר,  שייק קוואקר-משמש אוזבקי והל, ושייק קינואה-לימון-ג'ינג'ר-תפוח (המומלץ והרענן ביותר בעיני),



ארוחת בוקר של גרמנים

אופציה נוספת לארוחת בוקר היא מה שנקרא kolath meal – ארוחת בוקר של דגנים שעברו השריה לילה שלם. המציא אותה רופא גרמני בשם וורנר קולאת', שהלך לעולמו בשנות ה-70 ונחשב למי שתבע את המונח whole foods. הדוקטור הגרמני, האמין שצריך לאכול מזונות שעברו כמה שפחות עיבוד ובישול. הארוחה הזאת נקראת על שמו ויש לה מספר ואריאציות. העקרון פשוט: לוקחים דגנים מלאים ושלמים, כמו למשל גרעיני שיבולת שועל או גרעיני חיטה או כוסמין (במתכון המקורי לוקחים חיטה), טוחנים אותם, או שוברים במכתש ועלי, מניחים בקערה יחד עם אגוזים, זרעים, צימוקים, דבלים וכו', מכסים במיים ומניחים לכל הלילה. בבוקר מערבבים, סוחטים מעט לימון, מוסיפים פרי טרי, הוא המליץ על תפוח מגורר, ואוכלים. זה רענן, טעים ומרגיש קיצי. זה אמנם לא עובר בישול, אבל ההשריה הארוכה מטיבה עם הדגנים וגם דואגת לניטרול החומצה הפיטית הסוררת, שבכל מקרה אנחנו רוצים ממנה כמה שפחות.



אפשר להכין את זה גם עם קוואקר (ולא עם גרעיני שיבולת שועל שלמים). ארוחת הבוקר הזאת יכולה להתאים בטיולים או סתם במקום שבו אין קרבה לגז.

הנה הגרסה שלי ל-kolath meal, עם גרעיני שיבולת שועל טחונים, צימוקים כהים, גרעיני חמניה ודלעת ושבבי קוקוס.

 

סופשבוע יוגה ואיורוודה בבית אורן

ולסיום, למי שמתעניין באיורוודה ורוצה להעמיק וללמוד, בסופשבוע שהוא גם לימודי וגם מפנק, מוזמנים להצטרף לסופשבוע נוסף שאני עורכת יחד עם חברתי ושותפתי, המורה ליוגה תמר עדי. יהיו הרצאות מעניינות על תזונה ועיכול, על הסיבות (האמיתיות) למחלות, על אורח חיים שמקדם אריכות ימים, על תנודות התודעה והדרך לשלוט בסטרס ועוד ועוד. יהיו כמובן גם שיעורי יוגה של תמר (שמתאימים לכל הרמות!), אוכל טעים ומפנק שתכין לנו השפית גילי ברקת ועוד הפתעות. הסדנה תתקיים בבית אורן שבכרמל.. מוזמנים להציץ כאן בפרטים

להתראות !

 

אני כאן לשאלות על הסופ"ש, ארוחות הבוקר ובכלל

share